Ihfazillah,Yahfazka



Assalamualaikum..

Alhamdulillah.

Banyak perkara yang nak dikongsikan untuk post kali ini,tapi bila yang di ingat tidak ditulis,ia kan pergi tanpa rasa.Indahnya dunia bila dirasakan,betullah mafhum hadith Nabi SAW, dunia itu hijau dan manis, sehinggakan manusia lupa akan tanggungjawabnya. Benarkah apa yang kita lakukan setiap masa,menurut landasan yang diperintah Allah dan menurut garisan Nabi SAW. YA Allah,betapa ramai manusia yang merasakan apa yang dilakukannya betul,sedngkan pada hakikatnya sedang mengundang murka Al-Khaliq.

Betapa ramai manusia yang gagal membaca kitab Allah. Ramai lagi manusia yang enggan mengetahui terjemahan kitab Allah,ramai pula yang enggan mengetahui terjemahan kitab Allah, dan ramai lagi manusia yang enggan menurut perintah Allah. Ya Allah,berapa ramai sangat manusia yang mampu memahami kehendak Mu dari sekalian firman-firman itu. Ya Allah, berapa pula yang sanggup memegang perintah Mu dengan sungguh-sungguh. Melainkan dengan taufiq-hidayahMu Ya Rabb!

Jagalah Allah dengan Aqidah yang benar,moga hatimu terpaut dengan keindahan cahaya Kasih-RahimNya. Pelajarilah dan amalkan hukum-hakam agama yang benar,moga aku dan kalian kekal dalam cahaya rahmatNya. Lembutkan hatimu dengan manusia dan berlemahlah dalam menyeru mereka.

Ya Allah,kiranya ada dalam amalanku yang kurasakan benar,tetapi slaah disisiMu,maka perbetulkan lah Ya Allah.Terimalah taubatku Ya Allah, Rahmatilah aku dengan cahaya CintaMu Y Allah. Tabahkan hatiku dalam menempuh liku-liku hidup ini Ya Rabb Al-Izzati.

Kami berdoa padaMu Ya Allah,agar kekal hati ini di LandasanMu.

Tutuplah kebaikanmu,kerana kebaikan itu jika dirahsiakan pasti akan tersebar meskipun puas kau rahsiakan. Tutuplah aibmu,kerana ia pasti akan terbongkar melainkan dengan kehendakNya,kerana aib itu pasti akan terbuka melainkan siapa yang dirahsiakan oleh Allah ~ mafhum Hadith

"Setiap ummatku itu dimaafkan, kecuali orang-orang yang menampak-nampakkan - kejahatannya sendiri. Sesungguhnya setengah dari cara menampakkan - keburukan sendiri - itu ialah jikalau seseorang melakukan sesuatu perbuatan di waktu malam, kemudian berpagi-pagi, sedangkan Allah telah menutupi keburukannya itu, tiba-tiba ia berkata - paginya itu: "Hai Fulan, saya tadi malam melakukan demikian, demikian." Orang itu semalam-malaman telah ditutupi oleh Allah celanya, tetapi pagi-pagi ia membukatutup Allah yang diberikan kepadanya itu." (Muttafaq 'alaih)

Sama-samalah aku dan kalian,jagalah Allah dan jagalah dirimu. Elakkan diri dengan berbangga dengan kebaikanmu,dan berbangga-bangga dengan dosa-dosamu. Moga Allah menerima amalan daku dan kalian,dan merahsiakan serta mengampunkan dosa-dosa serta aib aku dan kalian.

amiin

Wallahua’lam

p/s: sebak bila menulis. Ya Allah,RahmatMu sungguh Luas, hidupkan daku dlaam kehidupan penuh rahmatMu,matikan aku dalam RahmatMu,dan bangkitkan aku dlaam kasih sayang dan pengampunanMu,dan mudahkan hisabku,dan mudahkan aku bertemu dalam keadaan aku redha padaMu dan Kau redha padaku

3 comments:

Husaini said...

insya Allah kiter sama2 istiqamah bace kitab Allah hari2..tunaikan haq2 Al Quran..smoge Al Quran bley jd syafaat untk kita kat akhirat nanti..ameen..

Ibnu Mutalib said...

InsyaAllah,amiinn

Fauzi Rahim said...

amiinn

Followers