Pelik dengan Satu Ceramah

Alhamdulillah...

Hamba tonton satu video ceramah seorang ustaz dari seorang blogger. Alhamdulillah,Ustaz ni memang hamba admired the most,..tapi apa yang dikatakan beliau boleh lah difikir-fikirkan.

Video tersebut dan link kepadanya tidak dapat disertakan disini,atas alasan menjaga sensitiviti dan rasa hormat kepada ustaz. Jika Ustaz terbaca blog ini,dan yakin ia dari lidah ustaz,harap ampunkan saya,dan halalkan ilmu-ilmu ustaz,Wallahua'lam.

Ustaz ni berkata, manusia-manusia yang keluar jalan Allah telah dipandu oleh sebuah karangan seorang Maulana Muhammad Haslam dalam Bahasa Arab(harap siapa yang ada salinan boleh rujuk), dengan isinya

1.jangan belajar banyak-banyak. sebab itu kata ustaz,ramai manusia-manusia yang khuruj ni sering buat kesalahan asas dalam ibadat,khususnya solat. Ada pula so-called karkun yang lari jika ada ceramah agama.

2.jangan terlibat politik ; dengan katanya kitab itu menerangkan politik adalah haram!! dikaitkan dengan British.

3.jangan larang orang buat mungkar. ustaz keluarkan ayat-ayat berkaitan nahi-mungkar

Wallahua'lam. Carilah ustaz-ustaz yang sahih untuk rujuk,jika ini antara sebab anda tidak keluar bersama jemaah so-called tabligh.

komen saya,(untuk saya)

1. Alhamdulillah,saya usahakan ilmu dengan hadiri majlis-majlis ilmu,kalau terpaksa tinggalkan majlis mungkin kerana ada kelas atau hal-hal penting lain. Dan rekod karkun-karkun Kelantan,akan duduk lebih rapat dengan ustaz berbanding jemaah surau lain. Alhamdulillah,rahmat tuhan buat orang yang dalam hatinya da harga agama.

2. Di Pakistan ada markas-markas yang melahirkan mujahideen untuk bantu perjuanagn mengalahkan penjajah kuffaar di Afghan :P ..( bukan fakta,rujuk pada yang arif)

3. Saya tak terlibat dengan mana-mana politik berunsur politik Yahudi
...:P

Walhamdulillah, dah azan Isyak.

Wassalam

1 comment:

Ziarah76 said...

pelik tapi benar, hairan bin ajaib.
Doakan hidayat...
dijemput ke blog saya

Followers