Bayan Markas 10052012

‎[bayan magrib markas dusun raja]

1. orang yang paling bijak ialah orang yang tahu tujuan dilahirkan di atas muka bumi.

2. setiap Nabi akan ditentang orang kafir

3. setiap Nabi alaihimussolatu wassalam mengaku umat terbaik ialah umat Muhammad~ diberi tugas kenabian walaupun bukan Nabi

4. 5 sifat setiap orang yang berdakwah

5. beriman kamu seperti beriman para sahabat radiyallahu anhum

6. semakin suka dengan dunia, semakin jauh dengan akhirat.

semalam ke markas, sebelah motor ambo ada Toyota Vios impian ambo sejak dulu lagi. siap cermin tinted, gelap tak nampak dalam. peh dalam hati geram je :-) .. nak sejukkan hati, cakap sendiri,
"alah,keta besar mana pun kereta kalau takgi masjid tak guna jugak"

salam jumaat.

5 comments:

ank_ayah said...

Hehe
Btw np bayan tu tk bole buka?

Ismi Ijmi said...

tak boleh upload. file .amr
kalau minat bg emel, saya emelkan.

fuad ansari said...

sentap rasanya hati bila membaca "semakin suka dengan dunia, semakin jauh dengan akhirat."..

astaghfirullahal 'azim...

p/s: kereta vios model lama.. nanti tahun2 akan datang bila tuan byk duit, silap2 dah tak pandang dah vios masa tu sebab dah byk model kereta yg baru.. (",)

Pencari Allah said...

Harap ada huraian. :)

ukhti,mardhiah said...

InsyaAllah...

Doakan untuk ijtima yang akan diadakan di penang 25-27/5 di masjid daerah balik pulau..

:)

Followers