nice to think


Anakku adalah seorang baby. Namanya nu'man. Niknem pun nu'man. Ceritanya nu'man ni suka tengok warna terang. Lampu,benda warna oren/merah/kuning dan sewaktu, dia akan cuba capai. Kalau boleh capai dia makan. Tengok keadaan tu tiba2 nk ckp kat dia. Tapi die tak faham. So typelah kat sini kot bermanfaat.
1. Ada benda yg kita tak boleh tgk tp cukup baik bg kita. Kerana kita tak nampak maka kita takkan ada usaha nak capai.
2. Ada benda yg kita nampak tp tak mampu capai. Mampu tgk je.
3. Ada benda yg kita boleh capai, tp tak boleh "makan".
4. Ada benda yg kita dah capai dan boleh " makan"
5. Tapi sebenarnya nu'man banyak bnda yg takde kaler,kita tak usahakan die pun,tapi kita selalu dpt "makan".
Tu je.
*frasa "makan" di atas tu pelbagai meaning bergantung kpd pemahaman pembaca...

Share ap yg korg fhm

Followers